Teme radionica

Rad sa učenicima i teme radionica

Grupe za rad sa učenicima i aktivnosti:

5. 6. i 7. razred osnovne škole (11-13 god.)

  1. Trebam li antibiotik za liječenje prehlade?
  2. Kako se zaštititi od zaraze za vrijeme putovanja u inostranstvo?
  3. Što kriju naši elektronički uređaji-mobiteli kao inkubatori zaraze
  4. Slobodne teme

8. i 9. razred osnovne škole (14-15 god.)

  1. Prijenos zaraznih bolesti u školama
  2. Utjecaj sunca na preživljavanja bakterija
  3. Vektori kao prijenosnici bolesti u Bosni i Hercegovini
  4. Slobodne teme
  1. do 4. razreda srednje škole (16.-19. god.)
  1. Utjecaj prirodnih katastrofa na pojavu zaraznih bolesti
  2. Antimikrobna rezistencija kao prijetnja biosigurnosti
  3. Koliko nas maske štite od prijenosa zaraze?
  4. Slobodne teme

Takmičenje

Međudržavno takmičenje za učenike od 12. do 14. 06. 2024

1. Radionica: “Međukulturalna komunikacija za mir”

Na ovoj interaktivnoj radionici koju organizuje Odsjek za digitalne komunikacije i PR, polaznici će naučiti kako kulturološke različitosti oblikuju način na koji bismo trebali komunicirati, raditi i živjeti zajedno da bismo gradili mir i društvenu sigurnost, koristeći Hofstedove dimenzije kao teorijski okvir.

Ova radionica je idealna za studente koji teže raditi ili studirati u međunarodnom okruženju, kao i za one koji žele proširiti svoje međukulturalne vještine i znanja. 

2. Radionica: “Glasna sigurnost: Izgradnja svijesti kroz podcast(ing)”

Praktična radionica podcasta za početnike koju organizuje Odsjek za digitalne komunikacije i PR Intrernacionalnog Burch univerziteta savršena je prilika da naučite osnove podcasta i započnete svoje putovanje prema kreiranju profesionalnog podcast sadržaja. 

Ova radionica podcasta nudi polaznicima priliku da zavire iza kulisa svijeta digitalnih priča, gdje će naučiti kako od ideje doći do vlastitog podcasta, koristeći pritom dostupnu tehnologiju i kreativne strategije kreiranja priče. 

Kroz interaktivne sesije, učesnici će se upustiti u proces planiranja, snimanja i uređivanja sadržaja, otkrivajući kako se priče i ideje mogu pretvoriti u zanimljive podcast epizode koje mogu privući slušatelje širom svijeta. 

Na kraju radionice, učenici će imati priliku podijeliti svoj podcast projekt s grupom, dobivajući konstruktivnu povratnu informaciju koja će im pomoći u daljnjem razvoju svojih vještina i potencijalno pokrenuti vlastiti podcast kanal. 

3. Radionica: “Vizualne poruke biozaštite”

Prva radionica će se fokusirati na vizuelno prenošenje poruka u svrhu podizanja svijesti na temu biozaštite i biosigurnosti. Koristeći plakat kao komunikacijski medij, učenici će kreirati i vizualizirati poruke koje žele poslati javnosti kako bi ih informisali, upozorili ili savjetovali o problemima biološke opasnosti i mikroorganizama. Imajući potpunu slobodu u izboru pristupa, u saradnji s mentorima će vizualno uobličiti te direktno ili simbolički predstaviti prijetnje, probleme ili riješenja ovog problema. Bez obzira da li koriste prepoznatljiva umjetnička djela ili kreiraju svoju ilustraciju u kombinaciji s tekstualnom porukom, srednjoškolci će na kreativan način spajati elemente u kompoziciju koja nosi snažnu i jasnu poruku. 

4. Radionica: “Mikro svijet kroz objektiv” 

Druga radionica će se bazirati na foto procesu i vizualizaciji mikro svijeta kroz formu fotograma. Koristeći svjetlo i foto-aparat kao alat, učenici će, uz mentorisanje profesora i asistenata, eksperimentisati s različitim materijalima te simulirati slike magičnog svijeta mikroorganizama. Preklapajući transparentne i svjetlosno nepropusne materijale (poput stakla, fluida, plastike, itd.), učenici će na kreativan način stvarati nove oblike inspirisani ilustracijama ili mikroskopskim prikazima mikroba. 

5. Radionica: “Operacija Pandora” 

Radionica “Operacija Pandora” uključuje simulaciju globalnog odgovora na biološki incident, naglašavajući važnost diplomatskih pregovora i međunarodne suradnje u kontekstu biosigurnosti. Učesnici, predstavljajući različite zemlje i organizacije, razvijaju strategije ne samo za suzbijanje bolesti već i za vođenje pregovora i održavanje diplomatskih odnosa u kriznim situacijama. Cilj je ne samo spriječiti globalnu pandemiju već i očuvati mir i suradnju među zemljama, uz fokus na ljudska prava i transparentnu komunikaciju s javnošću. Radionica podstiče razmjenu znanja i iskustava, te istražuje kako diplomacija može doprinijeti rješavanju globalnih zdravstvenih kriza. 

6. Radionica: “Cyber sigurnost”

Radionice iz oblasti informacijskih tehnologija, koje će se održati na Internacionalnom Burch univerzitetu, sadržavat će više aktivnosti, od kojih će jedna biti seminar o cyber sigurnosti. Na ovoj radionici ćemo se upoznati sa nekim od najpoznatijih opasnosti na internetu i naučiti kako se sačuvati od njih.

U doba kada koristimo internet mrežu u svim segmentima našeg života, vrlo je važno da prepoznamo nedostatke zaštite na internetu i da ih unaprijedimo. Cilj ove radionice je da naučimo prepoznati i obraniti se od mogućih napada u online prostoru.

Pored ove radionice, polaznici će imati priliku da se zabave i zavire u svijet nula i jedinica, gdje će naučiti više o kodiranju. Izradit će svoj prvi program i kroz taj program pobliže se upoznati sa osnovama programiranja i programskih jezika.

7. Pioniri biosigurnosti – mladi kreiraju projekte

Naš projekat se vezuje za gradsku četvrt koja se sastoji se od tri kvarta. Obuhvaća površinu od 1.003.063,59 m2, na kojem živi oko 27.000 stanovnika. Stambeno naselje je izgrađeno u periodu od 1974. do 1979. godine. Stambeno naselje se suočava sa brojnim problemima i efektima vezanim za biosigurnost i biozaštitu kao što su: 

  • Širenje bolesti, komunalni problemi, najezda štetočina, nedostatak zelenih površina, psi i mačke lutalice, limitiran pristup zdravstvenim uslugama, stara infrastruktura, niska svijest o problemima, nedovoljna edukovanost, nepripremljenost za krizne situacije, klimatske promjene, itd.
    • Izabrane su sljedeće teme koje služe kao osnova za planiranje projekta vezanog za opisanu gradsku četvrt: 
    • podizanje svijesti o značaju vakcinacije djece
    • izgradnja dječijeg igrališta
    • formiranje školskog hub-a
    • rješavanje problema najezde štetočina-pacova.
    • Učenici rade u grupama i daju prijedloge projekata nakon razrade i diskusije u sljedećim fazama: 
  • Planiranje aktivnosti neophodnih za postizanje cilja, 
  • Planiranje ključnih osoba i institucija (stakeholdera) projekta i plan komunikacije, 
  • Rizici i strategije prevazilaženja istih, 
  • Planiranje budžeta, 
  • Naučene lekcije projektnog menadžmenta iz diskusije tokom radionice. 

8. Radionica: Forenzička istraživanja: Od zagonetke do rješenja

Ova radionica vodi učenike kroz uzbudljiv svijet forenzičke nauke, gdje će kao detektivi-istraživači rješavati zagonetku koristeći se savremenim tehnikama. Učenici će se upoznati sa metodom otiska prsta, tehnikama izolacije genetskog materijala, analizom uzoraka sa mjesta događaja te analizom STR profila. Cilj je da kroz praktičan rad otkriju šta se dogodilo i identificiraju počinioca. 

Učenici  srednjih škola, koje su se prijavile za učešće u radionicama, upoznati su sa različitim aspektima  biosigurnosti. Mentori, treneri, učitelji i učenici, zajedno sa orgnizatorima i voditeljima projekta uspješno su izvršili sve postavljene zadatke i ispunili zadate ciljeve. Svi su stekli nova iskustva, sklopili poznanstva i uz to se dobro zabavili! Dokaz za to su brojne objave na društvenim mrežama i zahvalnice organizatorima.

9. Radionica: Izazov biosigurnosti: U potrazi za lijekom
U ovoj radionici učenici će biti suočeni sa simuliranim izbijanjem infekcije u laboratoriju. 

Nakon što se suoče sa izlijevanjem „opasnog“ patogena u laboratoriji, izazov će biti da izoluju patogen, urade biohemijske testove za njegovu identifikaciju i ispitaju njegovu osjetljivost na antibiotike pomoću antibiograma.  Kroz niz praktičnih aktivnosti, uključujući procedure za zaštitu na radu u laboratoriji, te oblačenje i skidanje zaštitne opreme učenici će naučiti o važnosti laboratorijske sigurnosti.