Najava novih radionica februar 2024.

BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA U OSNOVNIM I SREDNJIM ŠKOLAMA U BOSNI I HERCEGOVINI

Afirmacija mladih u nauci: ANUBiH radionice biosigurnosti i biozaštite za srednjoškolce

U organizaciji: Internacionalnog Burch Univerziteta i  Zavoda za biomedicinsku dijagnostiku i ispitivanje NALAZ

Vrijeme održavanja: period 14. – 24. 02. 2024. godine: od 10:30 – 17:00 sati

Učesnici: Učenici srednjih škola (po 50 učenika iz svake škole)

  1. Druga gimnazija SARAJEVO
  2. Prva bošnjačka gimnazija SARAJEVO
  3. Srednja zubotehnička škola SARAJEVO
  4. Gimnazija „MEŠA SELIMOVIĆ“ TUZLA
  5. JUMS građevinsko-geodetska škola TUZLA
  6. Medicinska škola TUZLA
  7. Srednja škola „28 jun“ ISTOČNO NOVO SARAJEVO
  8. JU Gimnazija ŽIVINICE
  9. JU Srednjoškolski centar “Istočna Ilidža” ISTOČNO NOVO SARAJEVO
  10. Medicinska škola SARAJEVO

Najava novih radionica

Sve radionice su dizajnirane ne samo da obogate znanje i praktične vještine učenika, već i da podignu svijest o značaju biosigurnosti i biozaštite u današnjem svijetu.

Sajber sigurnost

IT Radionice koja ce se odrzati na IBU fakultetu sadržat će vise aktivnosti jedna od njih će biti seminar o Cyber Sigurnosti gdje ćemo se upoznat sa nekim od najpoznatijim opasnostima na internetu i naučiti kako se sačuvati od istih.

U doba kada koristimo internet mrezu u svim segmentima našeg života, vrlo je važno da prepoznamo nedostatke zaštite na internetu te je unaprijedimo.

Cilj ovog seminara je da naučimo prepoznati i odbraniti se od mogućih napada u online svijetu. Pored ovog seminara učenici će imati priliku da se zabave i zavire u svijet nula i jedinica, gdje će naučiti nešto o kodiranju. Napraviti će svoj prvi program i kroz taj program upoznati sa osnovama programiranja i programskih jezika.

Forenzička istraživanja: Od zagonetke do rješenja

Ova radionica vodi učenike kroz uzbudljiv svijet forenzičke nauke, gdje će kao detektivi istraživači rješavati zagonetku koristeći se savremenim tehnikama. Učenici će se upoznati sa metodom otiska prsta, tehnikama izolacije genetskog materijala, analizom uzoraka sa mjesta događaja te analizom STR profila. Cilj je da kroz praktičan rad otkriju šta se dogodilo i identificiraju počinioca.

Izazov biosigurnosti: U potrazi za lijekom

U ovoj radionici, učenici će biti suočeni sa simuliranim izbijanjem infekcije u laboratoriju. Kroz niz praktičnih aktivnosti, uključujući procedure zaštite i oblačenje za laboratorijski rad, učenici će naučiti o važnosti laboratorijske sigurnosti. Nakon što se suoče sa izlijevanjem opasnog patogena, izazov će biti da identificiraju patogena i odrede odgovarajući antibiotik pomoću antibiograma, kao i da provedu biohemijske testove za identifikaciju patogena.

Umjetnost pomaže

U sklopu projekta “Biosigursnot i biozaštita”, na odsjeku za grafički dizajn i multimediju Internacionalnog BURCH univerziteta, za učenike srednjih škola biće održane dvije kreativne radionice.

Rezultat ove dvije radionice će biti izložba radova u galeriji Internacionalnog BURCH univerziteta, a potom će se postavka prenijeti u druge prostore i gradove.

Bio-sigurnost kroz prizmu umjetnosti

Prva radionica će se fokusirati na vizuelno prenošenje poruka u svrhu podizanja svijesti na temu biozaštite i biosigurnosti. Koristeći plakat kao komunikacijski medij, učenici će kreirati i vizualizirati poruke koje žele poslati javnosti kako bi ih informisali, upozorili ili savjetovali o problemima biološke opasnosti i mikroorganizama. Imajući potpunu slobodu u izboru pristupa, u saradnji s mentorima će vizualno uobličiti te direktno ili simbolički predstaviti prijetnje, probleme ili riješenja ovog problema. Bez obzira da li koriste prepoznatljiva umjetnička djela ili kreiraju svoju ilustraciju u kombinaciji s tekstualnom porukom, djeca će na kreativan način spajati elemente u kompoziciju koja nosi snažnu i jasnu poruku.

Svijet koji ne vidimo

Radionica se bazira na foto procesu i vizualizaciji mikro svijeta kroz formu fotograma. Koristeći svjetlo i foto-aparat kao alat, učenici će, uz mentorisanje profesora i asistenata, eksperimentisati s različitim materijalima te simulirati slike magičnog svijeta mikroorganizama. Preklapajući transparentne i svjetlosno nepropusne materijale (poput stakla, fluida, plastike….), učenici će na kreativan način stvarati nove oblike inspirisani ilustracijama ili mikroskopskim prikazima mikroba.