Druga gimnazija Sarajevo

Izvještaj s radionice o biosigurnosti i biozaštiti za srednjoškolce

Organizator: Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine (ANUBiH)

Voditelj projekta: Akademkinja, profesorica Mirsada Hukić

Organizator i koordinator radionica: prof.dr. Monia Avdić

Mjesto održavanja: Internacionalni Burch univerzitet 

Datum: 14.02.2024.

Uvod:

U okviru kontinuiranih napora za promociju naučnog obrazovanja među mladima u Bosni i Hercegovini, Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine (ANUBiH) u saradnji sa Odsjekom za genetiku i bioinženjering Internacionalnog Burch univerziteta i Zavodom za biomedicinsku dijagnostiku i ispitivanje NALAZ uspješno je organizovala radionice o biosigurnosti i biozaštiti za srednjoškolce. Poseban fokus stavljen je na uključivanju učenika iz Druge gimnazije Sarajevo, s ciljem afirmacije mladih da prepoznaju i odgovore na izazove u oblastima biosigurnosti i biozaštite.

Ciljevi radionice:

– Razvoj svijesti učenika o važnosti biosigurnosti i biozaštite.

– Promocija kulture sigurnosti i etičke odgovornosti među srednjoškolcima.

– Pružanje praktičnih znanja i vještina za efikasan odgovor na društvene izazove.

– Podsticanje interdisciplinarnog pristupa u obrazovanju kroz kombinovanje genetike, bioinženjeringa i etike.

Aktivnosti:

Radionica je obuhvatala niz interaktivnih sesija, koje su vodili priznati stručnjaci iz oblasti biosigurnosti i biozaštite. Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa osnovnim principima biosigurnosti, uključujući preventivne mjere za smanjenje rizika od bioloških prijetnji i značaj održavanja visokih standarda bioetike. Kroz praktične vježbe u laboratorijama Internacionalnog Burch univerziteta, učenici su stekli direktno iskustvo u radu s laboratorijskom opremom, učenju o sigurnosnim protokolima i razvoju vještina kritičkog razmišljanja i rješavanja problema.

Rezultati:

– Učesnici su demonstrirali povećanu svijest o pitanjima biosigurnosti i biozaštite.

– Razvijene su ključne vještine, uključujući kritičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema. – Uspostavljena je osnova za daljnju saradnju između srednjoškolaca i akademskih institucija.

Zaključak:

Radionica o biosigurnosti i biozaštiti za srednjoškolce pokazala je značajnu korist u edukaciji mladih o vitalnim aspektima biosigurnosti. Radionica je podstakla interesovanje mladih za nauku i istraživanje, dokazavši važnost interdisciplinarnog pristupa u obrazovanju. Organizatori zahvaljuju svim učesnicima, predavačima i partnerima na uspješnoj realizaciji ovog projekta i izražavaju nadu za nastavak ovakvih i sličnih aktivnosti u budućnosti, s ciljem afirmacije mladih da doprinesu društvu kroz nauku i obrazovanje.